Jul 11, 2011

MERAH sesat dalam hutan!



Suatu hari MERAH sesat masuk dalam hutan yang sangat cantik. Terpegun kejap. Ala-ala fairytale gitu.
Jalan punya jalan terjumpalah padang yang sangat luas. SIAKAP tengah main golf waktu tu. Tapi bola tak masuk-masuk. Siakap tak putus asa.
MERAH toleh kanan ternampak seekor anak singa (ke kucing?) warna biru tengah kenyit mata kat MERAH . Comel tapi gatal. Lepas tu si cub tu wat muka comel macam kucing dalam SHREK. Ok dah tak gatal :P
Toleh kanan pula, eh kiri  ternampak segerombolan PENGUIN dalam cerita madagascar tu. Dengan muka selebet mata  bulat  nak pi serang MERAH. Aku kata dah mereka jahat. Eh jap nape sekor muka macam PINGU?
MERAH lari-lari anak sehinggalah sampai ke kawasan yang rumahnya berupa  CUPCAKES. Pokoknya pun berbuah cupcakes. Air liur meleleh. "Sedap ni tapi tak boleh ambil sesuka hati, nanti kena pelekong ngan senduk besi benjol kepala aku. Kena minta dengan tuan rumah dulu"
Cari punya cari tuan rumah tu tak jumpa. MERAH jalan lagi sehinggalah terjumpa rumah yang ada LOLLIPOP juga. "Hok ni lagi menarik, ada gula-gula. Yummy"

Ketuk rumah yang ada lollipop & cupcakes tu. Ketuk punya ketuk keluarlah sepasang tengkorak yang kreukk krekk bunyi badannya. Terkejut kau. Terdiam membisu. Terus mati selera nak makan. Lariii!!

Lari laju-laju takut pasangan kreukk krekk kejar. Setelah berlari sejauh 40 km nampak kereta Toyota Vios tersadai. Masuk je kereta terus bergerak sendiri. Canggih. Bau dalam kereta pun wangi. I like. Bau baru.











Tiba-tiba ada gaung kat depan.









"Aaaaaa..."




"Aaaaaaaa!! tolongg..."



Gedebuk jatuh atas lantai.








Tulah, tidur tak baca doa tidur. 
Mula mimpi mengarut. Hehe.



Doa sebelum tidur
بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ
Ertinya:Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan aku mati

Baca al-Fatihah & 3 Kul 
al-Ikhlas
al-Falaq
an-Nas

Allah swt akan menghantar dua malaikat untuk memelihara orang yang membaca ayat Kursi ketika berada di tempat pembaringan sehingga waktu subuh.
Minta dengan Allah juga supaya dipermudahkan bangun solat Subuh. Kalau tak solat subuh kul 8 pagi la jawabnyee. Opss. Hehe :P

Cantik bebenor yang ni. Nak se!! Hikhik.

ps 1: memperkenalkan kek TOPSY TURVY yang senget benget. Cantik. Suka. Ihsan gambar daripada ThePINKcakebox & kek kahwin aku daripada designMEaCAKE.

ps 2: Kisah sesat lam hutan ni rekaan semata. Tiada kena mengena dengan yang membaca mahupun yang menulis. Yang penting jgn lupa baca doa sebelum tidur ye.

ps 3 : jangan lupa basuh kaki/ambil wudhu' & gosok gigi sebelum tidur. Bakteria mulut suka berkerja keras masa kita tengah tidur :)

ps 4: doa-doa/ayat/surah yang di baca jadikan amalan namun letakkan pengharapan sepenuhnya kepada Allah bahawa Dia yang menjaga kita daripada gangguan syaitan. Wallahualam~





11 comments:

laskar pelangi said...

comel je kek tu semua...nak makan pun rasa sayang =D

Qaseh dalia adelia said...

doh bakpe sume gmbar kek..wat terliur orang je ,, hihi len kali bace doa nak tdo .. tak larinye katil tuh ..wekk

MERAH said...

LASKAR PELANGI : memang comel sgt.dok makan doh ni kalau depan mate.hehe

QASEH DALIA ADELIA : hehehe.memang nk wat tliur pon.hoho.mmg la tak lari sbb kalau nk bace doa tido pon mmg doh atas katil.haha :D

EZAN IDMA said...

mmmpi itu kadg2 indh kdg2 seram hahaha

Shira Shafrida said...

saya suka belog ini.. merah.. tapi penuh dgn putih.. merah adalah penyeri.. syabas!..

follow awak..

MERAH said...

EZAN IDMA : nama pun mimpi.kalau yg indah mmg best.tp biasenya bgn tido je mst lupa.haha :D

Shira Shafrida : Terima kasih.sebelum ni dah penuh dengan merah. ni baru menyucikan blog ni.hehe .

Pyka Rahmat said...

cantikyaaaaa kek tapi tak minat sangat makan kek. hihi

MERAH said...

Pyka : hehe cantik kan :D samalah tak minat sgt tapi suka tengok.

HiSaM ! ! ! said...

merah...lu kene percaya ckap Ezan.dia PEMIMPI tegar yang hebat menurut sumber2 yang boleh dipercayai

I am Me said...

i wonder, why merah? is it ur name? just asking.. :)

MERAH said...

just a 'nickname' dear :) maybe bcoz i luv red soo much.hehee.