Dec 19, 2010

Satu lagi kempunan telah dilunaskan.

Alhamdulillah. Sesungguhnya kita hanya merancang, tapi kalau nak juga, doa la banyak-banyak mana tahu diperkenankan. Hehe. Tu lah kuasa doa kan, maknanya kita bergantung sepenuhnya kepada Allah s.w.t. Apa-apa pon bsyukurlah apa pun yang kita dapat walaupun benda tu kita tak nak sebabnya,

 "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216-

Baiklah, daripada entry yang terdahulu pasal apa ada kat sini dan sana, aku nak tambah satu lagi yang aku rasa aku rindu sangat masa ada kat sana iaitu makanan kat bawah ni. Kat sana ada je tapi rasa dia tak sama macam kat Malaysia ni. Daging dia rasa terlalu kuat dan kadang aku makan rasa nak muntah pulak. Ish..ish..ish..kalah orang mengandung. Haa aku cuba juga cari makanan tu yang secantik yang ada kat sini tapi tiada. Kalau ada pun HARAM. Macam mana aku nak makan?? Wuu..

Kebanyakan makanan yang aku kempunan aku try buat, tapi benda ni kau jangan haraplah aku boleh buat. Benda ni perlu diproses, jadi sampai bila-bila pun aku takkan reti buat sendirilah. Maka dengan itu, kempunanlah aku selama 10 bulan (T.T)

Ehh.. Cerita-cerita tapi tak bagi tahu apa benda yang aku dok cerita ni. Syok sendiri apa?? Haha. Rasa-rasa apa?? Nak tahu tekalah sendiri. Ni gambarnya:

 jeng
.
.
.
JENG!!
.
.
.
.
.
.
HOT DOG jah punn.hihi :)

Ceritanya macam ni: Malam ni tym aku tengah berposing sana sini tiba-tiba hp aku berderingringring, dan ayah aku bertanyakan nak apa-apa tak, ayah ada kat kedai burger. Aku fikir-fikir, hari tu aku dah melunaskan kempunan aku nak burger jadi tibalah malam ni aku nak HOTDOG pula! Hihihi. Dengan 10 saat habis licinlah roti hotdogku bersama kacang merah. 1st time kot aku makan ada kacang merah. Hoho.

p/s: seingat aku kat sana macam-macam jenis makanan aku rindu. Hohoho.

10 comments:

hans said...

ingat burger oblong tadi
hehehe

P/S : Tiba - Tiba Teringat Kisah Lama

mira_nas said...

hotdog! hahaha.. buat sendiri la cik adik ooii..

MERAH said...

hans:haha hotdong jahhh.ad burger oblong kee??
mira_nas:camne gak nak buat hotdog tuu??kan kne proses dgg.hehe :)

iniialahaku said...

igtkan spesel bebenor...huh

MERAH said...

xkate pon spesel.hooo!

eirra said...

huk99..sedopnyerrr!!nak ckit~!ngee (^_~)

MERAH said...

sodap!hik3.da abis pon.da digest da pon kot.haha

eirra said...

huwarrrrrrrr..
napew dok simpan tuk eira??
heh!

teratai said...

salam,
ye lah makanan kat m'sia mana nak sama kat australia, betul tak??

apa2pun pasti kali ni byk kenangannya balik K.T kan!

MERAH said...

HIHI.taw tapee.byk sgt yg xsame nye.hehe.sonok2!suke2!!