Dec 20, 2011

Kau ni seksilah, perempuan!





Assalamualaikum wbt

Wahai wanita dan gadis di luar sana, apa makna seksi pada korang eh? Ececeh tanya macamlah aku ni lelaki.

Kadang-kadang aku rasa sedih bila tengok gambar atau orang Islam tu sendiri yang seksinya mengalahkan nonmuslim. Bahkan mereka lebih sopan dan tidak tergedik-gedik nak berposing tunjuk ‘benda’ yang bukan-bukan. Malah lebih sedih lagi bila orang komen "wah sexynye you" @ "pehh HOT nya you" dan yang dibalas adalah "terima kasih" @ "thank you", senyum bangga, konon malu-malu kucing. Apakah?

Seriously, THANK YOU?
Seriously, BANGGA?
Seriously, KAU SUKA KE???!!


Apa kau ingat dia tengah puji ke? Macam puji ‘cantiknya kau’, ‘baiknya awak’ dan ‘sopannya unnie’. Tu semua kata-kata yang menunjukkan aura-aura positif, manakan sama untuk perkataan ‘seksi’ yang pada aku lebih kepada aura negatif ataupun jika positif ia adalah aura positif yang nakal dan jahat!

Adakah aku yang keliru? Atau penilaian aku yang silap? Sebenarnya SEKSI itu tergolong dalam kata PUJIAN? Bila aku sebut pujian, ia adalah kata-kata yang baik dari segi tersurat mahupun tersirat.

[...]

Bila seseorang tu kata seseorang tu seksi, maknanya nak cakap secara indirect yang orang tu tak cukup kain, terdedah duk buat DOSA free. Kalau tak terdedah pun, baju/kain ketat sampai kulit tu tak boleh bernafas. Tak ada guna kalau niat nak labuhkan baju, tapi ketatnya sehingga menampakkan bentuk pinggul. Ketat tu pun sejenis jenayah yang menyumbang kepada keseksian. Labuh tu, pakejnya adalah longgar, baru molek sepadan tenang mata memandang J

Bab aurat tak yah cakap la eh, sebab tu dah terang-terang tak cuba untuk menutup aurat, kalau betul cuba tapi memang tak cukup kain tak perlulah excited sangat nak upload masuk FB. Cukuplah sekadar gambar itu menetap sahaja di dalam handset ataupun laptop.  

“Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya.” (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Jadi, bila seseorang tu kata kita ni SEKSI ke, HOT ke, atau seksa mata dia memandang, maknanya ada something WRONG dengan penampilan kita. Lagi-lagi kalau lelaki yang bersuara, kerana mata mereka lebih peka dan sensitif. Chewahh, dah suka kan tengok perempuan.

So, sedarlah yang mereka tengah menegur, takkan nak kata “Hoi tak senonohnya pakaian kau macam perempuan …….”. Takkan macam ni baru nak sedar?

Ingatlah, SEKSI itu bukan kata pujian, ia seolah-olah menghina kesucian sebagai wanita yang sepatutnya terjaga rapi terutama dari pandangan lelaki bermata gatal.


Ps : pada aku, seksi tu hanya kata pujian bila dituturkan oleh suami yang sah kepada isteri yang sah ataupun sebaliknya. Eh? Hehe. Bukan untuk pasangan yang belum bernikah tapi panggil each other hubby & mummy okay! Ni tak menyabar namanya J




1 comment:

shedameor said...

sexynya entry ni. hihik